Forum www.bstok.fora.pl Strona Główna

Realizacja trolejbusów do Białegostoku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bstok.fora.pl Strona Główna -> INWESTYCJE PROJEKTY PLANY SPALARNIE LOTNISKO DROGI PROTESTY TRANSPORT ITP.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian1990




Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 15:29, 06 Cze 2010    Temat postu: Realizacja trolejbusów do Białegostoku

Dużo jest przekazywanych wiadomości że Białystok się rozszerza i jest jeszcze tyle remontów, gdy będzie już dużo ludzi mieszkało w Białymstoku i nie chcecie by była tłoczność to UM powinien pomyśleć o trolejbusy. Jeszcze możecie się zastanowić coś na temat trolejbusów, nie tylko zmniejszają tłoczność też są ekologiczne ze względu na to że są napędzane na prąd który ma podłączone pantografy do drutów trakcyjnych. W Białymstoku będzie mieszkało już bardzo dużo ludzi że będzie tłoczno w autobusach, a trolejbusy mogły by jednak zmniejszyć by każdy miał jak najłatwiej dojechać w takim dużym mieście że sąsiednie miejscowości mogą wejść w skład Białegostoku by były nowymi dzielnicami jako: Wasilków, Supraśl, Zabłudów, Choroszcz, Dobrzyniewo i Juchnowiec. Trolejbusy są ok. 20 % ciche i co raz szybsze od zwykłych autobusów i lepiej by było je wprowadzić do Białegostoku gdy już będzie już dużym miastem. W dzisiejszych czasach kursują w Gdyni (w tym że linie nr 21 i 31 dojeżdżają do Sopotu), Lublinie i Tychach, a w Zielonej Górze też miała być taka inwestycja i odrzucono ten pomysł (powinni jeszcze bardziej się zastanowić że są opłacalne).


UE akceptuje trolejbusy i tramwaje, nawet proponuje miastom europejskim je inwestować ze względu na to że nie wydzielają spalin bo mają podłączone pantografy i są napędzane na prąd. Są również dotacje unijne gdy miasta Unii Europejskiej potrzebują dużo pieniędzy na rozbudowę trakcji i sieci trolejbusowych i nawet Białystok powinien wziąć wniosek o sfinansowanie gdy będzie potrzebował dużo pieniędzy, możecie się więcej dowiedzieć z artykułu tzw. [link widoczny dla zalogowanych] z prasy Metro (jako ich oficjalna strona nazywa się Emetro) by zdziwić was że trolejbusy są ekonomicznym środkiem lokomocji.


Co do kabli trakcyjnych które prowadzą pałąki (tzw. pantografy) mniej oszpecają krajobraz i nie ma co się denerwować. Białystok będzie dość troszeczkę ładny, nawet gdy ciut oszpeci się wygląd przez druty którymi trolejbusy mogą jechać. W Lublinie gdzie kursują trolejbusy to mają kampanię tzw. [link widoczny dla zalogowanych] i możecie się dowiedzieć na tej stronie jak dbać o czyste środowisko, być może w Białymstoku będzie ekologiczna komunikacja miejska żeby nie było spalin.


Wiceprezydent miasta Białegostoku tzw. Adam Poliński uważa że nie trzeba więcej systemów transportu bo jest odpowiedzialny za transport publiczny i jeszcze trzeba go przekonać że trolejbusy są ekonomiczne i przyjazne środowisku. Nie jestem pewny jak prezydent miasta Białegostoku tzw. Tadeusz Truskolaski sądzi coś o trolejbusach i też należy jakoś się z nim dogadać.


W dzisiejszych czasach trolejbusy w produkcji są już niskopodłogowe i energooszczędne, takie powinny kursować w Białymstoku żeby osoby niepełnosprawne, starsi ludzie i innym ludziom którym jest ciężko mogą łatwiej wsiąść i wysiąść, skoro o energooszczędności mowa to i tak nie zabraknie dużo prądu Białemustokowi. Możecie się też dowiedzieć na stronach że dobrą praktykę stosują [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] kupując energooszczędne trolejbusy że takie są lepsze i mogły by mniej prądu zużyć w Białymstoku by starczyło innym mieszkańcom.


Czy znacie może pojęcie duobus? Duobus jest skrzyżowaniem autobusu i trolejbusu że pojazd jest napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i różnym innym silnikiem (bardziej spalinowym - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy - takie nie powinny być na naszych ulicach, trolejbusy dwusilnikowe powinny być również napędzane na CNG, LNG, hybrydą i innymi ekologicznymi silnikami poza spalin). Duobus jest cięższy od trolejbusu i autobusu co powoduje, że musi mieć lepsze zawieszenie i wzmocnioną konstrukcję podwozia. Silnik spalinowy (lub inny drugi silnik) jest uruchamiany w miejscach gdzie nie ma sieci trakcyjnej, dzięki czemu duobus może dotrzeć wszędzie tam gdzie docierają zwykłe autobusy i jednocześnie jest tańszy w eksploatacji na fragmentach trasy, gdzie może korzystać z silnika elektrycznego. Dwusilnikowe trolejbusy mogą jechać wtedy nawet gdy nastąpi awaria prądu by trolejbus nie stał na środku drogi i jest bardziej bezpieczniej niż stanie na środku drogi, duobusy mogą robić za linie autobusowe nawet ale bardziej w czasie awarii prądu. O to filmiki z YouTube o duobusach które możecie je zobaczyć jak trolejbus jedzie bez podłączenia do linii trakcyjnych:
http://www.youtube.com/watch?v=hamVO6Ow-TI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=pUAfTmh9Fy0...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=EcXbB12AEQA&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=r6-bEbd2ZTc

Gdy w Białymstoku będą duobusy, powinno być tak by każdy mógłby wiedzieć czy to zwykły trolejbus jako jednosilnikowy czy duobus jako trolejbus dwusilnikowy, proponował bym by Białostockie duobusy w przyszłości miały napis (inne miasta mające duobusy nie mają odpowiednich napisów by inny się dowiedział czy to zwykły trolejbus) który powinien być zauważalny (na przodzie, tyle i z dwóch boków) by pisało przykładowym pojęciem "Trolejbus jest napędzany również ..." (np. gazem ziemnym (CNG czy LNG), akumulatorem, hybrydą, biopaliwem, baterią słoneczną itd.) by każdy dowiedział się że istnieją już duobusy które się bardziej opłacają niż jedno silnikowe trolejbusy.


Istnieje e-petycja o realizacji trolejbusów tzw. [link widoczny dla zalogowanych] że popiera już pow. 150 ludzi, są nawet prawie 10 ludzi sprzeciwiających się inwestycji, jak jesteście chętni by się podpisać to serdecznie was zapraszam. Do podpisania się należy podać swój adres e-pocztowy żeby przyszło potwierdzenie by zweryfikować swój podpis, najpierw radzę wam zajrzeć na [link widoczny dla zalogowanych] żeby dowiedzieć się więcej jak należy korzystać z petycji którymi są pisane przez innych ludzi do różnych organów - ja napisałem już do BKM w sprawie realizacji trolejbusów. Co do podpisów petycji związanymi z trolejbusami mowa to możecie przeczytać przykładowe komentarze innych ludzi, w podpisywaniu nie trzeba pisać komentarzy (można nawet podpisać się bez komentowania), komentujący ludzie są to między innymi:
Radosław Konopka - Jestem za, ponieważ będzie jeszcze więcej ludności, a Białystok ma tyle remontów bo się rozszerza i stanie się metropolią.
Robert Haraburda - Trolejbusy to dobry pomysł na rozwiązanie problemów komunikacji miejskiej i jestem za!
Daniel Roszkowski - Stanowczo z tymi trolejbusami powinno się zmodernizować, a władze miejskie być może za akceptują nasze uwagi.
Włodzimierz Pawlak - Jestem jak najbardziej za, wtedy transport publiczny będzie sprawny, punktualny i mniej czekania na linię autobusową czy trolejbusową.
Kewin Małkowski - Trolejbusy to dobra jakość, dla tego Białystok powinien zrealizować jeśli chcemy mieć czyste środowisko.
Wojciech Kołodziej (któremu miesza się w głowie że w lutym Białystok dostał nowe Solarisy, a w ogóle było 1 marca 2010 r.) - Są już nowe Solarisy od lutego w tym roku, a trolejbusy też by się przydały.
Edward Szymczak (który chwali się innym że mieszka w dzielnicy Nowe Miasto) - Na pewno i tak będą dotacje unijne gdy BKM będzie potrzebowało pieniędzy na inwestycję trolejbusów.
Nadia Świątek - Gdy się zrealizuje trolejbusy to i tak będzie ekonomiczniej by bardziej zmniejszyło tłok gdy nasz Białystok się rozrasta.
Marian Musiał - Komunikacja dość tłoczna że i tak powinno się za inwestować trolejbusy.
Robert Kudlak - BKM nie ma pieniędzy na realizację trolejbusów i liczę że będą dotacje z UE. A co do trolejbusów stanowczo powinny kursować u nas.
Arkadiusz Pradela - Stanowczo potrzeba trolli bo i tak jest sens je realizować.
Norbert Zambrzycki (który chwali się innym że mieszka w dzielnicy Dojlidy) - Moim zdaniem muszą być trolejbusy bo tłoczność się zmniejszy gdy Białystok stanie się metropolią.

Są też przykładowe podpisy sprzeciwu, czyli 1 z wszystkich sprzeciwiających się to jako:
Maciej Wiślak - Białystok jest pięknym miastem, bez instalacji do trolejbusów/tramwajów nad głową. Niech tak zostanie.


W Tychach, Gdyni i Lublinie kursują trolejbusy i na takich przystankach gdzie się zatrzymują to nie ma odpowiedniego znaku jako D-16 tylko D-15 (zwłaszcza że zatrzymują się same trolejbusy) że nie pasują dla trolejbusów, a rzadziej można spotkać D-16 w trzech miastach które powinny być jak najczęściej ze względu na to by było zgodne z polskim kodeksem drogowym. Czy spotkaliście sam znak D-15 na którym zatrzymują się również trolejbusy? Białostockie przystanki trolejbusowe powinny być oznaczone D-16 żeby było zgodne z kodeksem drogowym, a jeżeli u nas w naszym mieście w przyszłości będą przystanki autobusowo-trolejbusowe to powinny być kompilacje znaków D-15 z D-16 na jednej prostokątnej tarczy by trolejbusiarze i autobusiarze wiedzieli na którym przystanku powinni się zatrzymywać.

Oto wygląd trzech znaków jako D-15, D-16 i kompilacja znaku D-15 z D-16 które powinny oznaczać gdzie powinny zatrzymywać się trolejbusy i autobusy w przyszłości Białegostoku (również inne miasta gdzie kursują trolejbusy powinny mieć odpowiednie znaki, a zwłaszcza inne miasta które zamierzają wprowadzić trolejbusy).


Jeszcze przedstawiam wam wygląd niskopodłogowego trolejbusu jako Solaris Trollino 18AC III, najbardziej podobają mi się Solarisy i dla tego mam zamiar to wam przedstawić.



Trolejbusy powinny mieć trójrzędowe tablice by było jeszcze więcej miejsc na wyświetlenie nowych informacji które powinny być w przyszłości Białegostoku i jeszcze w nowych autobusach też, zamiast dwurzędowych tablic (tj. w poprzednich MAN'ach i jeszcze nowszych jako które trafiły już 2006 r. oraz w innych niskopodłogowcach) i jednorzędowych (tj. w nowiutkich Solarisach które trafiły już w 2010 r.). Oto przykład potrójnej tablicy która powinna być dla białostockich trolejbusów i jeszcze nowych autobusów którą ja wam przedstawiam:

Widzieliście trójrzędową tablicę jak ona wygląda (skoro o linii nr 10 to chodzi o przyszłą jako trolejbusowa)? Takie powinny być w wewnątrz trolejbusu i jeszcze nowego autobusu, a nie jedno i dwurzędowe które są to tutaj na obrazie pod tekstem:




Jeszcze istnieją wiadomości o trolejbusach z rok temu, które dotyczą Białegostoku:
- dwa tematy na forum Gazety Współczesnej jako [link widoczny dla zalogowanych] (temat powstał kiedy gdy ja utworzyłem temat że ludzie chcą by Białystok miał trolejbusy) i [link widoczny dla zalogowanych] (z rok temu który ten temat na forum nalezy do mnie)
- artykuł z Gazety Współczesnej tzw. [link widoczny dla zalogowanych]
- jeszcze z MM Białystok jako [link widoczny dla zalogowanych] z 30.05.2009 r.


Zawszę marzę żeby Białystok miał trolejbusy jeśli już nie długo będzie duży, nawet też marzę by u nas były tramwaje lecz nie ma miejsc bo trzeba mieć jeszcze szerszą wyspę centralną by starczyło bezpiecznych miejsc dla pieszych by nie potrącił ich tramwaj. Budowa torowisk wymaga jeszcze więcej miejsc na wyspach centralnych żeby było jak bezpieczniej przejść pieszym, czasami jest tak że tory tramwajowe są na jezdni i trzeba uważać na ruchu drogowym żeby nie zderzyć się z tramwajem. Realizacja trolejbusów się opłaca i jest tańsza od tramwajowej bo trolejbusy nie potrzebują dodatkowych szyn. Możecie też przeczytać artykuł z MM Białystok tzw. [link widoczny dla zalogowanych] który nie należy do mnie, być może znajdą się miejsca na wybudowanie torowisk ale na trolejbusy jest miejsce bo jeżdżą po jezdni tj. autobusy i inne pojazdy drogowe, a co do słupów trakcyjnych mogą być jako świetlne.


Marki trolejbusów które są w ofertach produkowane w danych firmach jak Solaris (czyli Solaris Trollino), Hess, Irisbus, Škoda, Trolza (inaczej albo dawniej ZiU), AKSM i nie które inne, jeśli firmy produkujące autobusy nie mają w ofertach trolejbusów to powinny być licencjonowane by miasto miało atrakcyjną komunikację miejską. Licencjonowane marki trolejbusów które mogły by być takim samym wyglądem co zwykłe autobusy to Solbus, Setra, Jelcz, MAN, MAZ, Volvo, Scania, Mercede-Benz, i inne powinny być trolejbusy wyprodukowane dla Białegostoku które firmy nie mają swoich w ofertach.


Szkoda że trolejbusy nie rozładowały by korków, przecież jeżdżą po jezdni tak jak autobusy i inne pojazdy. Trolejbusy nie zmniejszyły by korków bo jeżdżą po jezdni, lecz pozostałe problemy komunikacyjne zmniejszają takie jak tłoczność i ograniczanie spalin.


Dziękuję forum Gazety Współczesnej że wkleili mój pierwszy temat o trolejbusach tzw. [link widoczny dla zalogowanych] do ważnych tematów żeby każdy internauta zdziwił się jaka powinna być przyszła komunikacja miejska w Białymstoku. Prosiłbym jeszcze by forum "Bstok fora" wkleił temat "Realizacja trolejbusów do Białegostoku" by jeszcze inni internauci mogli by więcej przeczytać moich uwag o trolejbusach i innych ludzi również.


Skoro ja utworzyłem temat tzw. "Realizacja trolejbusów do Białegostoku" na forum Bstok fora to proszę jeszcze o tym by przekazać BKM, prezydentowi miasta Białegostoku (również wszystkim Urzędom Miejskich w Białymstoku) i radzie miejskiej by podyskutowali co z realizacją trolejbusów uważają i jak powinno być w naszym mieście. Chciałbym się spotkać i zapoznać kiedyś osobiście z dyrektorem BKM tzw. Andrzejem Ciechanowiczem ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i prezydentem miasta tzw. Tadeuszem Truskolaskim ( [link widoczny dla zalogowanych] ) by przedyskutować sprawę co na przyszłość komunikacji miejskiej Białegostoku powinno być, porozmawiałbym o unijnych finansach gdy Białystok by nie miał pieniędzy i o ochronie środowiska że trolejbusy są dość skuteczne oraz o zmniejszeniu tłoczności że tym więcej systemów transportu tym mniejsza tłoczność.

A wy jak uważacie żeby Białystok miał odpowiednią komunikację miejską?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL




Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:05, 22 Sty 2011    Temat postu:

ŻAŁOSNE NIE POTRAFIA ZROBIC NIC W EUROPEJSKIM STANDARDZIE: OD OBWODNICY AUGUSTOWA PRZEZ AUTOBUSY BEZ KLIMATYZACJI, DROGI BEZ DRÓG ROWEROWYCH , NIE PO=RADZILI SOBIE NAWET Z ROZSTAWIENIE PRZENOSNYCH TOALET TOI TOI W MIESCIE!

W KUPOWANYCH BEZ KLIMATYZACJI AUTOBUSACH (TYLKO DLA KIEROWCÓW A NIE PASAZERÓW) NIE MA TANSZEJ EKOLOGICZNEJ JAZDY NA GAZIE CNG BY PRACOWNICY MOGLI KRASC PALIWO?

sa np. specjalne folie naklejane szyby zapobiegające nagrzewaniu wnętrza:) a klimatyzacja działa np. w autobusach miejskich z Polski sprzedawanych do Emiratów Arabskich wiec skoro tam radzi sobie w upale dałaby rade i w Polsce:) (przy okazji autobusy ze wględu na arabskie zwyczaje maja 2 cześci męska i kobiecą z oddzielnymi wejściami:)

GAZ CNG NIE WYBUCHA NIE PALI SIE JEST TANSZYM I BEZPIECZNIEJSZYM PALIWEM CNG by się bezwybuchowo ulotniło (specjalne zawory a butle sa na dachu) w przeciwieństwie do paliwa które rozlałoby sie po ziemi i autobusie paląc błyskawicznie wszystko jak np. w katastrofie autobusu pod Jeżewem

Będzie gigantyczny kontrakt na tramwaje dla stolicy [link widoczny dla zalogowanych] dodane 2008-09-27 (05:37) Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.

MIEJSKA KOMUNIKACJA POWINNA BYĆ BEZPŁATNA NA KOSZT WŁAŚCICIELI AUT JAK NP W BELGII FRANCJI =MIASTA EKOLOGICZNIE I BEZ KORKÓW

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL




Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:07, 22 Sty 2011    Temat postu:

PO MIEŚCIE JEŻDZĘ ROWEREM TANIEJ ZDROWIEJ SZYBCIEJ OMIJAM KORKI POZA MIASTEM POCIĄGIEM I AUTOBUSEM FAKTYCZNIE WŁASNE AUTO JEST ZBĘDNE WIEKSZOŚCI NORMALNYCH LUDZI Z WYJĄTKIEM GARSTKI NAWIEDZONYCH MANIAKÓW

a jak ktoś nie ma kondycji jeździ samochodem truje smrodzi hałasuje i niszczy zdrowie swoje i innych Smile

MIASTA NIEMIEC HOLANDII PEŁNE SĄ ROWERZYSTÓW JEŻDŻĄCYCH W KAŻDĄ POGODĘ CAŁY ROK DO PRACY SZKOŁY Z DZIEĆMI W KRZESEŁKACH NA ZAKUPY NAWET Z PRZYCZEPKAMI

ROWER =CAŁOROCZNA RECEPTA NA ZDROWIE KORKI BRAK MIEJSC PARKINGOWYCH= AUTO JEST ZBĘDNE!
po mieście jeżdzę rowerem taniej zdrowiej szybciej omijam korki poza miastem pociągiem i autobusem faktycznie własne auto jest zbędne wiekszości normalnych ludzi z wyjątkiem garstki nawiedzonych maniaków a jak ktoś nie ma kondycji jeździ samochodem truje smrodzi hałasuje i niszczy zdrowie swoje i innych Smile rowerem w tym samym czasie pokonasz 5 x większy dystans niż na piechotę, rowerem do 3-5 km bywa szybciej niż autobusem czy samochodem (omijasz korki) w zimie na rowerze mniej marzniesz niż na piechotę czy czasem w niedogrzanym autobusie =wiem bo sam jeżdżę cały rok:) fajny jest tez moment gdy na 4 kolkach się ślizgają w miejscu a rower na dwóch kolkach jedzie dalej bo i tak bywa:) wbrew pozorom ciężko jest się wywalić na rowerze łatwiej wpaść w poślizg samochodem
zdziwisz się ale jeżdżąc na rowerze mniej się trujesz spalinami niż w aucie bo siedzisz wyżej nie stoisz w korkach a zamknięte auto jest jak komora gazowa

DLA POLAKA SZOKUJĄCE MOŻE BYĆ ILU np. NIEMCÓW JEŻDZI ROWEREM NA CO DZIEŃ DO PRACY SZKOŁY NA ZAKUPY ITP =TANIEJ SZYBCIEJ ZDROWIEJ BEZ KORKÓW

im wiecej osób wybierze rower czy autobus tym mniejsze korki PO=lecam też AUTOBUS:)„Jeżdżę dobrymi furkami, mam full miejsca, klimę (w Warszawie:)), szofera, mam miesięczny bilet i przebieram w markach, a to MAN, a to SOLARIS , a to inny fajny i co mnie interesuje ciśnienie w oponach czy dziurawy filtr paliwa silnik ma parę ładnych litrów pojemności, co więcej, 50 litrów na 100 km nie robi na mnie wrażenia, co to dla mnie jest ?”

Im wiecej PO=razek tym głupsze anachroniczne obietnice:)

Uchwała Polityka Transportowa Miasta Białegostoku zakładała modernizacje istniejących dróg ich i odkorkowanie poprzez np. sterowanie ruchem „zielona falę” itp. zamiast bezsensownej dłuższej (nieskuteczne długoletnie wywłaszczenia – złodzieje z urzędów nie szanują własności prywatnej za co potem płaca odszkodowania) i droższej budowy nowych.

"zielona fala" umożliwia sprzęgniecie skrzyżowan w ciągi skracające czas przejazdu przez centrum nawet o 10-15 minut [link widoczny dla zalogowanych] np. na ciągach wschód -zachód i północ -południe (Al. Jana Pawła II, Pilsudskiego, Supraśl/Wasilków – ul. Sienkiewicza – Wiejska – kawaleryjska – Kleosin itp.) jest wiele udanych przykładów w innych miastach - za te rozwiązania powinny płacić np. hipermarkety powodujące zwiększenie ruchu samochodów i PO=tencjalne korki. Białystok stoi na skraju bankructwa więc budowa nowych dróg sprzecznych z prawem, pozbawiona sensu i uzasadnienia to działanie na szkodę publiczną.

ŻAŁOSNE NIE POTRAFIA ZROBIC NIC W EUROPEJSKIM STANDARDZIE: OD OBWODNICY AUGSTOWA PRZEZ AUTOBUSY BEZ KLIMATYZACJI, DROGI BEZ DRÓG ROWEROWYCH , NIE PO=RADZILI SOBIE NAWET Z ROZSTAWIENIE PRZENOSNYCH TOALET TOI TOI W MIESCIE!

A KLIMATYZACJI DALEJ NIE BĘDZIE (TYLKO DLA KIEROWCÓW A NIE PASAZERÓW) NO I TANSZEJ EKOLOGICZNEJ JAZDY NA GAZIE BY PRACOWNICY MOGLI KRASC PALIWO?

sa np. specjalne folie naklejane szyby zapobiegające nagrzewaniu wnętrza:) a klimatyzacja działa np. w autobusach miejskich z Polski sprzedawanych do Emiratów Arabskich wiec skoro tam radzi sobie w upale dałaby rade i w Polsce:) (przy okazji autobusy ze wględu na arabskie zwyczaje maja 2 cześci męska i kobiecą z oddzielnymi wejściami:)

GAZ CNG NIE WYBUCHA NIE PALI SIE JEST TANSZYM I BEZPIECZNIEJSZYM PALIWEM CNG by sie bezwybuchowo ulotniło (specjlane zawory a butle sa na dachu) w przeciwniestwie do paliwa ktore rozlaloby sie po ziemi i autobusie paląc blyskawicznie wszystko jak np. w katastrofie autobusu pod Jeżewem


BIAŁYSTOK 30.05.2007 r.
STOWARZYSZENIE FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU

Do: Urząd Miejski w Białymstoku Urząd Miasta w Białymstoku, ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok

Dotyczy: Wniosek o zakup autobusów miejskich z proekologicznym napędem gazowym CNG, utworzenie stacji paliw CNG, z klimatyzacją bądź z oknami ułatwiającymi efektywne przewietrzanie.


Wbrew sugestiom STOWARZYSZENIA FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU już z 2004 r. (treść pisma w załączeniu) nie dokonano zakupu prawdziwie ekologicznych autobusów z napędem na gaz CNG - o czystszych spalinach, cichszych i 4-krotnie tańszych w eksploatacji - (przy cenie 1 litra oleju napędowego=ropy, równej obecnie cenie benzyny w wysokości 4 zł, wobec ceny gazu CNG-ok. 1 zł, przy średnim spalaniu 30-40 litrów paliwa na 100 km). Sytuacji nie ratuje nawet planowana produkcja w Polsce biopaliw, np. biodiesla - póki co będą one mogły być stosowane tylko w rolnictwie, a producenci nie zgadzają się na ich stosowanie w "nowoczesnych" silnikach. Zakup takich autobusów i budowa stacji może liczyc na wsparcie z funduszy Unii Europejskiej i ochrony środowiska.

Opór kierowców służbowych pojazdów przed tańszym gazem może być spowodowany powszechnym faktem kradzieży paliwa do prywatnych samochodów

Określenie mianem "ekologicznych" autobusów z silnikami Diesla jest nieporozumieniem. W wielu krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z upału w lecie, i marzli w zimie (niewydajny jest także system ogrzewania). W Warszawie "przekonanie" władz miasta do komfortu pasażerów odbyło się poprzez przejazd ówczesnego prezydenta Warszawy Kaczyńskiego w zatłoczonym, rozgrzanym w lecie autobusem. Dla przykładu w Warszawie 300 nowych zakupionych autobusów miejskich jest napędzanych gazem ziemnym, i wyposażone są w klimatyzację.

Ponadto w wielu miastach władze samorządowe nie kupują i utrzymują autobusów, lecz ogłaszają przetargi na prowadzenie poszczególnych linni i tras komunikacji miejskiej dla firm, które świadczą te usługi swoimi pojazdami. Ceny takich usług, jakość i komfort dla pasażerów często są lepsze.

Zamiast zakupu coraz większej liczby autobusów należy zmienić ich trasy i poprawić rozkład jazdy - obecnie 70% tras niepotrzebnie się pokrywa, autobusy mają chaotyczne godziny odjazdów z poszczególnych przystanków zamiast np. w równych odstępach czasu np. co 15 minut (poza "szczytem komunikacyjnym ) i co 10 minut "w szczycie komunikacyjnym" np. w godz. 6-10 i 14-1Cool. Utworzenie np. deptaka na zabytkowej, brukowanej ul. Lipowej/Rynek Kościuszki i przeniesienie głównego ruchu autobusów na 6-ścio-pasmową asfaltową Aleję Piłsudskiego uprościłoby by radykalnie układ linii, umożliwiając np. ich łączenie np. linii 12 z 21 itp. Więcej informacji: [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych] -o białostockim deptaku, historia, plany, koncepcje, projekty, wydarzenia, promocje

Będzie gigantyczny kontrakt na tramwaje dla stolicy [link widoczny dla zalogowanych] dodane 2008-09-27 (05:37) Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.


186 tramwajów dla Warszawy za około półtora miliarda złotych. O ten gigantyczny kontrakt chce walczyć aż ośmiu producentów z siedmiu krajów - pisze "Życie Warszawy".

Gazeta zapowiada ostrą walkę o największy tego typu kontrakt w Europie. Do drugiego etapu przetargu przeszło dwóch polskich producentów: bydgoska PESA i nowosądecki Newag (w konsorcjum z AnsaldoBreda z Włoch).

Oprócz nich o kontrakt walczą także: francuski Alstom, kanadyjski Bombardier, czeski Cegelec, hiszpański CAF, niemiecki Siemens i szwajcarski Stadler.

Komisja przetargowa nie dopuściła do drugiego etapu Solarisa - polskiego producenta autobusów - który specjalnie dla tego przetargu opracował jednak prototyp tramwaju.

Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bstok.fora.pl Strona Główna -> INWESTYCJE PROJEKTY PLANY SPALARNIE LOTNISKO DROGI PROTESTY TRANSPORT ITP. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, modified by MAR
Inheritance free theme by spleen & Programosy

Regulamin